روستاهای اطراف مشهد

توضیحات آگهی

روستای کوهستانی و بهشتی اندرخ در حوالی شهر مشهد

روستای کوهستانی و بهشتی اندرخ در حوالی شهر مشهد
روستای کوهستانی و بهشتی اندرخ در حوالی شهر مشهد

یکی دیگر از روستاهای اطراف مشهد با نام روستای اندرخ شناخته می‌شود. نام این روستا به دو صورت اَندرخ یا آندرخ Andorokh تلفظ می‌شود. شاید جالب باشد بدانید این روستای تماشایی سرشار است از خاکی حاصلخیز و آبی گوارا با بارش‌های فصلی قابل توجه که سبب شده است روز به روز به زیبایی و طراوت و شکوه این روستا افزوده شود. همچنین شایسته است بدانید که دلیل اصلی محبوبیت و معروفیت این روستای دل‌انگیز نیز همین طراوت و طبیعت منحصر به فردی است که از آب باران و خاک حاصلخیز به دست آورده است. عامل دیگری که گردشگران مشتاق، به ویژه کوهنوردان طبیعت‌دوست را به سمت روستای اندرخ جذب می‌کند حضور صخره‌هایی است که حتی تصور بالارفتن از هر کدام از آن‌ها قلب را به تپش می‌اندازد. تعداد بسیار زیادی از گردشگران فقط و فقط با قصد صخره‌نوری، کوه‌نوردی و طبیعت‌گردی روستای اندرخ را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند. البته لازم است این نکته را نیز اضافه کنم که رفت و آمد گردشگران مشتاق و ماجراجو سبب شده است امکانات ویژۀ گردشگری در این منطقه ایجاد شود تا آسایش و آرامش مهمانان روستا به طور تمام و کمال تأمین شود.

برای رسیدن به روستای اندرخ فقط و فقط کافی است …

برای رسیدن به روستای اندرخ فقط و فقط کافی است از طرف شهر مشهد به سمت شهر کلات نادری در جهت شمال شرقی شهر حرکت کنید. البته روستای اندرخ در مقایسه با فاصله‌ای که با شهر کلات دارد بسیار به شهر مشهد نزدیک است. شهر مشهد با شهر کلات به اندازۀ ۱۵۶ کیلومتر فاصله دارد در حالی که فاصلۀ شهر مشهد با روستای کوهستانی و بهشتی اندرخ فقط به اندازۀ ۳۳ کیلومتر است.

آدرس دقیق: خراسان رضوی، ۳۳ کیلومتری شمال شرقی مشهد، مسیر مشهد به کلات.

روستای کوهستانی و ابریشمین نغندر در حوالی شهر مشهد

روستای کوهستانی و ابریشمین نغندر در حوالی شهر مشهد
روستای کوهستانی و ابریشمین نغندر در حوالی شهر مشهد

یکی دیگر از روستاهای اطراف مشهد با نام روستای نغندر یا Noghondar شناخته می‌شود. شاید جالب باشد بدانید که واژۀ نغندر به معنای ابریشم است. همچنین نکتۀ جالب‌تر این است که در این روستا که در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیدۀ بینالود جای گرفته است؛ انبوهی از درختان بلندقامت و تنومند توت وجود دارند همین امر سبب شده است که روستای کوهستانی و تماشایی نغندر تبدیل شود به فضای مناسب و شرایط مساعدی برای تولید ابریشم. شاید در ابتدای امر به صورت طبیعی پیله‌های ابریشم در این منطقه، در مقایسه با سایر مناطق، بهتر رشد می‌کرده‌اند. اما در حال حاضر، افراد بسیار زیادی از بومیان روستا به رشد و گسترش پیله‌های ابریشم کمک می‌کنند و تولید ابریشم به عنوان یک صنعت سودآفرین در این منطقه گوی سبقت را از سایر فعالیت‌ها ربوده است.

اکثر افرادی که به روستای نغندر سفر می‌کنند، قصد پیک‌نیکی چندساعته را دارند. ولی اگر می‌خواهید به این روستا سفر کنید و شب را در آن جا بمانید، می‌توانید از مجموعه پذیرایی موجود در روستا استفاده کنید. این مجموعه پذیرایی از نظر امکانات در حد خوب و مناسبی بوده و برای اسکان توریست‌ها مکان خوبی محسوب می‌شود.

برای رسیدن به روستای نغندر فقط و فقط کافی است …

برای رسیدن به روستای نغندر فقط و فقط کافی است از طرف شهر مشهد به سمت شهر ییلاقی و تماشایی طرقبه حرکت کنید. ۱۰ کیلومتر پیش از رسیدن به شهر طرقبه به روستای نغندر خواهید رسید. برای این کار می‌توانید از طریق جاده کمربندی امام خمینی (ره) اقدام به رفتن به روستای نغندر کنید. در صورتی که دارای خودروی شخصی نبوده و می‌خواهید با وسایل نقلیه عمومی خود را به این روستای زیبا برسانید، می‌توانید از پایانه‌های اتوبوس‌رانی که به روستاهای مشهد دسترسی دارند استفاده کنید. یکی از معروف‌ترین این پایانه‌ها، پایانه وکیل آباد است. از آن جایی که روستای نغندر بین دو روستای طرقبه و کنگ قرار گرفته است، گردشگران می‌توانند به جز اتوبوس‌های مخصوص خود نغندر، از اتوبوس‌های روستای کنگ نیز استفاده کرده و در بین راه پیاده شوند.

آدرس دقیق: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، ۱۰ کیلومتری طرقبه.

    روستای تاریخی و ییلاقی اخلمد در حوالی شهر مشهد

روستای تاریخی و ییلاقی اخلمد در حوالی شهر مشهد
روستای تاریخی و ییلاقی اخلمد در حوالی شهر مشهد

یکی دیگر از روستاهای اطراف مشهد با نام اخلمد شهرۀ آفاق است و امکان ندارد گردشگری به شهر مشهد سفر کند و علاوه بر زیارت قصد سیاحت هم داشته باشد و به سراغ روستای ییلاقی و تماشایی اخلمد نرود. اتفاقاً به دلیل همین اشتیاق بسیار بالای گردشگران برای حضور در ییلاق حیرت‌برانگیز و آرامش‌بخش اخلمد، ناوگان حمل و نقل عمومی شهر مشهد، مخصوصاً تاکسی‌های بی‌سیم، مسئولیت رفت و آمد گردشگران عزیز به این روستای خوش‌منظره و خوش آب و هوا را بر عهده گرفته‌اند. اخلمد تماشایی و دلبرانه در واقع راهی سبز است که از میان رودخانه و از زیر سایۀ درختانی انبوه و بلندقامت می‌گذرد. در گذشته‌هایی نه چندان دور برای عبور از این راه دلبرانه لازم بود گردشگران حتماً از میان رود عبور کنند. اما در حال حاضر راهی به صورت جاده‌ای آجرپوش ایجاد شده است که طبیعت‌نوردان عزیز می‌توانند به راحتی از این راه قدم‌زنان به سمت آبشار پیش بروند. شما هم اگر تا به امروز روستای ییلاقی و تاریخی اخلمد را از نزدیک ندیده‌اید بهتر است در اولین فرصت راهی این سفر وسوسه‌برانگیز شوید. پس از عبور از میان رودخانه و درختان انبوه، در انتهای این مسیر سبز و دلنواز به چند آبشار خواهید رسید. آبشارهایی تماشایی و طراوت‌بخش که در فواصلی نامنظم از یکدیگر قرار گرفته‌اند و در فصل زمستان قندیل می‌بندند. گفته می‌شود در گذشته‌های خیلی دور، وقتی سپاهیان بیگانه به خراسان بزرگ و این نواحی حمله‌ور می‌شدند مردم این خطّه برای رهایی از چنگال ظلم و ستم به این منطقه پناه می‌آورده‌اند. شاید چون این روستای ناب نه تنها از آب و هوای دل‌انگیز برخوردار است بلکه در میان رشته کوه‌های بینالود جای گرفته است و از این جهت می‌تواند به عنوان یک مخفی‌گاه یا پناه‌گاه منحصر به فرد و عالی انتخاب شود. همچنین در سال‌های اخیر در مسیر رسیدن به آبشارهای تماشایی اخلمد، امکانات گردشگری قابل توجهی از قبیل فضای مناسب برای کمپینگ و چای‌خانه و رستوران و فروشگاه صنایع دستی نیز ایجاد شده است.

برای رسیدن به روستای اخلمد فقط و فقط کافی است …

برای رسیدن به روستای خلمد فقط و فقط کافی است از طرف شهر مشهد به سمت شهر چناران و رشته کوه‌های بینالود حرکت کنید. روستای تماشایی، ییلاقی و تاریخی اخلمد به اندازۀ ۸۵ کیلومتر از شهر مشهد فاصله دارد و اگر پس از آن ۲۴ کیلومتر دیگر پیش بروید به شهر چناران خواهید رسید.

آدرس دقیق: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، ۲۴ کیلومتری بینالود و چناران.

اگر مایل هستید بیشتر در مورد روستای اخلمد بخوانید کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

 

  روستای تاریخی پاژ در حوالی شهر مشهد

یکی دیگر از روستاهای مهم و ارزشمند و صدالبته تماشایی در اطراف شهر مشهد روستای تاریخی یا شاید حتی بتوان گفت باستانی پاژ است. این روستای دیرینه بنابر روایاتی که به عصر و دورۀ ما رسیده‌اند زادگاه حکیم فردوسی بوده است. حتی هنوز هم خانه‌ای که فردوسی در هزار سال پیش در آن ساکن بوده و زندگی می‌کرده به یادگار باقی مانده است. شاید جالب باشد بدانید که مهمترین جاذبۀ روستای پاژ برای گردشگران تماشای خانۀ قدیمی و هزار سالۀ فردوسی، شاعر بلندآوازۀ ایران زمین است. اما اهمیت وجود خانۀ فردوسی عزیز تا حدی است که تمام مردم روستا آدرس آن را بلد هستند. به این ترتیب به محض ورود می‌توانید از مردم محلی روستا آدرس خانه را بپرسید و بدون سرگشتگی و پی‌جویی خانۀ هزارسالۀ حکیم فردوسی را پیدا کنید و آن را از نزدیک ببینید.

برای رسیدن به روستای پاژ فقط و فقط کافی است …

برای رسیدن به روستای پاژ فقط و فقط کافی است از طرف شهر مشهد در جهت شمال شرق به سمت جادۀ کلات در طول جاده به پیش برانید. در ورودی روستا تابلوی بزرگی را خواهید دید که نام روستا روی آن نوشته شده است. این روستای تاریخی که زادگاه حکیم فردوسی است یک خیابان اصلی دارد که با نام فردوسی شناخته می‌شود سایر کوچه‌ها و خیابان‌ها نیز نام شاهنامه را دارند.

آدرس دقیق: استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، ۱۵ کیلومتری شمال شرق شهر مشهد، تقاطع جادۀ کلات و کارد.

اگر مایل هستید بیشتر در مورد حکیم فردوسی بخوانید کافی است روی لینک زیر کلیک کنید:

 

   سفر به روستاهای اطراف مشهد

روستاهای اطراف مشهد
روستاهای اطراف مشهد

یکی از ناب‌ترین تجربه‌های گردشگری؛ سفر به روستاهای چشم‌نواز، خوش‌منظره و دلبرانۀ ایران زمین است. روستاهای اطراف شهرهای بزرگ از ویژگی‌هایی شگرف برخوردار هستند. در روستاهای اطراف شهرهای بزرگ در کنار آرامش و آسایش و طبیعت و روح زندگی که در کوچه پس کوچه‌های روستایی در جریان است ردپای تکنولوژی و امکانات زندگی شهری نیز به چشم می‌خورد. به این ترتیب در سفر به روستاهایی در اطراف شهرهای بزرگ آرامش، آسایش و امکانات به‌روز زندگی را در کنار هم تجربه خواهید کرد. روستاهای اطراف شهر بزرگ مشهد نیز از این قاعده مستثنی نخواهند بود. این روستاها برای ساکنان مشهد و شهرهای اطراف آن به عنوان مقصد سفرهای یک روزه شناخته می‌شوند و بسیار مورد استقبال گردشگران و خراسان‌گردان عزیز قرار می‌گیرند.

 

دسته‌های محصولات

دیدگاه خود را بیان کنید

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روستاهای اطراف مشهد”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده + 8 =

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.